PINAR SU - Yaşam PınarımVücuttaki su oranını korumak için su tüketim ipuçlarıPINAR SU - Yaşam Pınarım

Vücuttaki su oranını korumak için su tüketim ipuçları


Su tüketimini arttırma önerileri
için görsele tıklayınız.

İnsan vücudunun su bileşimi; yaş, cinsiyet, boy uzunluğu, vücut ağırlığı ve fiziksel aktiviteye göre değişmektedir.

Bebek ve çocukların vücudundaki su oranı yüksektir (%75-80 oranında) ve yaş ilerledikçe suyun yerini yağ dokusu almaya başlar. Dolayısıyla yaş ilerledikçe suyu daha çok tüketmek gerekir.

Yetişkinlerde vücut su oranı %55-75 aralığında değişir, ancak yaşlılarda % 50-55 civarındadır.

Özel durumlarda su gereksinimi artar

Sporcuların su oranının ise spor yapmayan kişilerden % 5-10 daha yüksek seviyede olması gerekmektedir. Yapılan egzersize bağlı olarak su tüketimi arttırılmalıdır. Egzersiz sırasında vücutta kaybedilen suyun ve minerallerin yerine konulması ve vücut su-elektrolit dengesinin tekrar sağlanması için yeterli su tüketimi şarttır. Su tüketimi egzersiz sonrasında olabileceği gibi, vücudu su kaybına hazırlamak adına egzersiz öncesinde hatta egzersiz esnasında da (15'er dakikalık aralıklarla yudum yudum su içilmesi şeklinde) olabilir.

Susamadan su içilmeli

Susamak, vücudumuzdaki sıvı miktarının azaldığına işaret eder. Susama hissi oluşmadan su içilmelidir. Aksi halde geri dönüşü zor sağlık problemleri oluşabilir.

Son yıllarda artan obezite nedeniyle aşırı yağ artışı ve vücut su oranlarında azalmalar dikkat çekmektedir. Bioelektrik empedans yöntemiyle çalışan ileri teknoloji cihazlarıyla yaptığımız ölçümler de bunun en önemli kanıtıdır.

Bazı insanlar su içmekte zorlandığını belirtmektedir. Vücuttaki su oranını korumak için suyu tüketmenin çok farklı yolları vardır. Su içmek için aşağıdaki önerilerimizden yararlanabilir, vücut su oranınızı koruyabilirsiniz.

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan'ın Diğer Makaleleri :

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan ile Suya Dair